§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (zwany dalej jako „Regulamin”) określa zakres i warunki świadczenia usług przez Spółkę Cywilną Ośrodek Wsparcia i Rozwoju Contact z siedzibą w Katowicach (40-681) ul. Grottgera 18, nr NIP: 9542853494, REGON: 524670440, tel.: 798-421-450 (zwany dalej jako „Ośrodek”) na rzecz osób fizycznych za pośrednictwem witryny internetowej www.contact-katowice.pl wykorzystującej system rejestracji online www.nakiedy.pl oraz system płatności Przelewy24.pl.
  2. Platforma Niekiedy Sp. z o.o. z siedzibą w Wejherowie, przy ul. 3 Maja 15/4, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku pod numerem KRS 0000613743, REGON 364245886, NIP 5882417353 będąca właścicielem systemu. która umożliwia rejestrację i zakup Wizyty w placówkach stacjonarnych. Zasady świadczenia usług informatycznych określa Regulamin świadczenia usług przez Nakiedy.
  3. Ośrodek za pomocą Serwisu świadczy usługi umożliwiające Pacjentom dokonywanie rezerwacji lub zakupu Wizyty w placówkach stacjonarnych Ośrodka.
  4. Serwis udostępnia Pacjentowi ponadto możliwość zmiany terminów wizyt oraz ich odwoływania.
  5. Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
  6. Pacjentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest pełnoletnia osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza skorzystać z usług Serwisu bez bezpośredniego związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (dalej jako „Pacjent’’). Osoba niepełnoletnia może skorzystać z usług Ośrodka wyłącznie po umówieniu przez rodzica lub opiekuna prawnego oraz za pełną i wyraźną jego zgodą.

 

§ 2. Ogólne warunki świadczenia usług

  1. Serwis stanowi narzędzie do zarządzania on-line konsultacjami odbywającymi się w Ośrodku oraz do zarządzania on-line konsultacjami świadczonymi drogą elektroniczną.
  2. Konsultacji udzielają specjaliści Ośrodka prowadzonego przez Spółkę.
  3. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że świadczenie Usług odbywa się przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z brzmieniem ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Korzystanie z Serwisu może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w treści niniejszego Regulaminu.
  5. Rezerwacja i/lub potwierdzenie wizyty oraz akceptacja niniejszego Regulaminu jest równoznaczna z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i/lub stacjonarną przez Ośrodek bez konieczności sporządzenia odrębnych umów.
  6. W celu prawidłowego korzystania z Serwisu, Pacjent winien posiadać komputer lub urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem pozwalającym na przeglądanie stron internetowych oraz dostęp do sieci internet.
  7. Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne jednak Pacjent chcąc dokonać zakupu wizyty zobowiązany jest do uiszczenia płatności za wybraną przez siebie usługę zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem podanym na stronie Ośrodka. Pacjent zostanie poinformowany drogą telefoniczną lub sms o dokonaniu zakupu wizyty, jej cenie i terminie.
  8. Pacjent może przeglądać zawartość strony bez dokonania rejestracji.
  9. W celu dokonania rejestracji za pośrednictwem Serwisu Pacjent podaje w szczególności następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do korzystania z systemu rezerwacji i/lub zakupu wizyty, jak również prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Pacjenta.
  10. Przed dokonaniem rezerwacji lub zakupu Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu i dokonać jego akceptacji.
  11. Dokonanie rezerwacji i/lub zakupu w Serwisie możliwe jest w dowolnym momencie.
  12. W celu należytego świadczenia usług, w tym zapewnienia kontaktu z Pacjentem, Ośrodek będzie przesyłał na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej i/lub numer telefonu krótkie wiadomości dotyczące dokonanych rezerwacji i/lub zakupu wizyty. W celu uniknięcia wątpliwości, komunikaty o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią informacji handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  13. W czasie korzystania z Serwisu Pacjent jest zobowiązany do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu oraz do korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników.
  14. Pacjent może korzystać z Serwisu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę niezależnie od tego czy dokonał rejestracji.

 

§ 3. Rezerwacja i zakup wizyty

  1. Pacjent ma możliwość dokonania rezerwacji (bez opłacenia wizyty z góry) lub zakupu (opłacenie wizyty z góry) zgodnie z cennikiem umieszczonym w Serwisie. W przypadku braku przedpłaty winna zostać ona uiszczona przez Pacjenta w dniu wizyty gotówką lub przelewem/blikiem/przelewem na telefon. W przypadku przedpłaty Pacjent na wizycie zobowiązany jest przedstawić dowód uiszczenia opłaty.
  2. Ceny za wizyty podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
  3. W czasie min. 24 godzin przed terminem wizyty Pacjent może dokonać bezpłatnej rezygnacji z zarezerwowanej wizyty i/lub zmienić jej termin.
  4. Rezerwacja lub zakup wizyty odbywa się poprzez wybór specjalisty, miejsca wizyty, daty i godziny wizyty oraz potwierdzenie swojego wyboru poprzez kliknięcie przycisku potwierdzającego.
  5. W przypadku dokonywania przez Pacjenta rezerwacji wizyty po raz pierwszy u wybranego przez Pacjenta specjalisty, Ośrodek zastrzega sobie możliwość pobrania od Pacjenta opłaty za rezerwację wizyty w wysokości kwoty należnej za wizytę.
  6. W przypadku zakupu wizyty za pośrednictwem Serwisu, płatności dokonywane są przez Pacjenta za pośrednictwem serwisu płatności Serwis Przelewy24 (PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.8).
  7. W przypadku dokonywania zakupu wizyty telefonicznie, Ośrodek przesyła na wskazany przez Pacjenta w trakcie zakupu adres e-mail lub numer telefonu informacje dotyczące płatności za zakupioną wizytę. Płatność dokonywana jest przez Pacjenta za pośrednictwem Serwis Przelewy24 (PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887) lub – w razie braku możliwości płatności za pośrednictwem serwisu płatności np. z powodu awarii – przelewem bankowym na rachunek bankowy Ośrodka w terminie wskazanym przez Ośrodek. W przypadku braku płatności w wyznaczonym terminie wizyta zostanie anulowana.
  8. Po skutecznym dokonaniu rezerwacji wizyty Pacjent otrzymuje na podany przez siebie w trakcie rezerwacji adres e-mail lub numer telefonu – odpowiednio wiadomość e-mail lub sms z potwierdzeniem daty i godziny wizyty.

 

§ 4. Odwołanie lub zmiana terminu wizyty i/lub e-wizyty

  1. Pacjent – w terminie 14 dni od dnia zakupu wizyty ma prawo odwołania zakupionej/zarezerwowanej wizyty (odstąpienia od umowy), z zastrzeżeniem, że może ono nastąpić najpóźniej na 24 godziny przed terminem jej wykonania – telefonicznie lub poprzez wiadomość SMS pod numerem telefonu 798-421-450 codziennie w godzinach 8:00-20:00 poprzez podanie swojego imienia i nazwiska oraz danych specjalisty oraz daty i godziny odwoływanie wizyty – w takim przypadku umowę uważa się za niezawartą. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do odwołania wizyty. Wyjątek od powyższego może stanowić psychoterapia, gdzie warunki kontaktu są ustalane indywidualnie z psychoterapeutą.
  2. Prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do wizyty, która odbyła się przed upływem ww. terminu odstąpienia od umowy w przypadku: a) odwołania przez Pacjenta wizyty w czasie krótszym niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem, lub b) nie pojawienia się Pacjenta na wizycie w zarezerwowanym czasie i nieodwołania tej w terminie 24 godzin przed jej rozpoczęciem. W związku z powyższym kwota uiszczona wcześniej za wizytę nie będzie zwracana, a wizyta traktowana będzie jako płatna.
    Zatrzymanie środków spowodowane jest dopełnieniem przez Ośrodek wszelkich dostępnych starań, utrzymanie gotowości do spełniania świadczenia oraz poniesienia z tego tytułu kosztów należytego przygotowania do wizyty oraz kosztów związanych z przygotowaniem infrastruktury Ośrodka. Opłata za wizytę na której Pacjent się nie pojawił i/lub nie odwołał, regulująca ww. koszty operacyjne stanowi całkowity koszt tej wizyty z tytułu opłaty za gotowość do świadczenia usługi (kara umowna).
  1. Kwota uiszczona za wizytę zakupioną w czasie krótszym niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem nie będzie zwracana w razie jej odwołania w tym czasie.
  2. Pacjent może dokonywać modyfikacji zakupionej/zarezerwowanej wizyty poprzez zmianę terminu jej realizacji najpóźniej na 24 godziny przed terminem jej wykonania. Zmiany terminu można dokonać wyłącznie telefonicznie lub poprzez wiadomość SMS pod numer telefonu 798-421-450 codziennie w godzinach 8:00-20:00 poprzez podanie swojego imienia i nazwiska oraz danych specjalisty oraz daty i godziny wizyty oraz podanie proponowanej nowej daty i godziny wizyty. Zmiana terminu w czasie krótszym niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem wiąże się koniecznością ponownej opłaty za rezerwację nowego terminu.
  3. W sytuacji odwołania lub zmiany terminu Pacjent otrzymuje potwierdzenie dokonanej zmiany w wiadomości SMS przesłanej na podany przez siebie numeru telefonu komórkowego lub na adres e-mail wskazany przez Pacjenta.
  4. W przypadku odwołania przez Pacjenta wizyty w czasie dłuższym niż 24 godziny przed jej planowanym rozpoczęciem oraz w przypadku odwołania wizyty lub e-wizyty przez Ośrodek – następuje zwrot całej uiszczonej przez Pacjenta kwoty z tego tytułu w sposób odpowiadający sposobowi zapłaty za wizytę tj. za pomocą serwisu płatności lub na rachunek, z którego dokonana była wpłata lub przelewem na podany przez Pacjenta numer konta bankowego. Usługodawca dokonuje zwrotu środków Pacjentowi w terminie 14 dni od momentu wysłania wniosku o zwrot zapłaconej kwoty. W przypadku zwrotu należności Pacjent może zostać obciążony kosztami prowizji i opłat, które obciążyły Serwis w związku z tą wizytą przez serwis płatności (zgodnie z regulaminem usługi) lub bank w przypadku przelewu zagranicznego (zgodnie z opłatami nałożonymi przez bank).

 

§ 5. Odpowiedzialność

  1. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym korzystaniem przez Pacjenta z Serwisu, jak również skutki wynikające z wejścia przez osoby trzecie w posiadanie hasła i loginu Pacjenta, jeżeli jest to wynikiem niezachowania ostrożności przez Pacjenta.
  2. Pacjent zobowiązuje się w trakcie Wizyty do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. Ośrodek oraz jego specjaliści nie ponoszą odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub składania nieprawdziwych oświadczeń.
  3. Usługi oferowane przez Ośrodek nie są przeznaczone dla Pacjentów wymagających hospitalizacji oraz w stanie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia.
  4. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług telekomunikacyjnych oraz niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów usług telekomunikacyjnych z którymi Pacjent ma podpisane umowy i które to usługi wykorzystuje do korzystania z usług świadczonych na jego rzecz przez Usługodawcę.
  5. Pacjent może w każdej chwili zaprzestać korzystania z Serwisu.
  6. Ośrodek zobowiązuje się świadczyć usługi za pomocą Serwisu z należytą starannością. W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem Serwisu, niezależnych od Ośrodka, których skutkiem może być ewentualne nałożenie zarezerwowanego terminu Wizyty z terminem wybranym w tym samym czasie przez innego Pacjenta, Ośrodek zastrzega sobie możliwość zapewnienia Pacjentowi jak najbardziej dogodnego terminu zamiennego dla wybranej usługi. Pacjent ma prawo nie zaakceptować innego terminu zaproponowanego przez Ośrodek a tym samym może zrezygnować z usługi, otrzymując zwrot poniesionych kosztów.

 

§ 6. Reklamacje

  1. Ośrodek ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego, niewykonania lub nienależytego wykonania usługi – Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
  2. Reklamacja powinna być złożona pisemnie na adres: Ośrodek Wsparcia i Rozwoju Contact ul. Grottgera 18 Katowice, lub za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: owircontact@gmail.com.
  3. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu, w tym adres e-mail, oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań. Podanie danych osobowych w celu zgłoszenia reklamacji jest niezbędne w celu właściwego przeprowadzenia procesu obsługi reklamacji.
  4. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie maksymalnie 14 dni od daty jej otrzymania.
  5. Pacjent zostanie poinformowany o sposobie rozpoznania reklamacji w formie pisemnej przesłanej na wskazany przez Pacjenta w reklamacji adres e-mail.

 

§ 7. Dane osobowe

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W MYŚL OGÓLNEGO ROZPORZĄDZENIA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH TZW. RODO

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: Rozporządzenie) : Ośrodek Wsparcia i Rozwoju Contact ul. Grottgera 18 Katowice podaje informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Spółka Cywilna prowadząca działalność pod nazwą Ośrodek Wsparcia i Rozwoju Contact ul. Grottgera 18 Katowice NIP 9542853494 REGON 524670440 zwany dalej „Administratorem”.
  2. W Ośrodku został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres poczty elektronicznej: e-mail: owircontact@gmail.com. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  3. Administrator przetwarza następujące kategorie danych: dane identyfikacyjne, dane adresowe dane kontaktowe, dane o stanie zdrowia.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora, oprócz uzyskanych zgód, jest art. 9 ust. 2 lit h Rozporządzenia tj. „przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego […]” oraz art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Cele realizowane przez Administratora w związku z powyższym to: a) rejestracja pacjentów; b) świadczenie usług medycznych; c) rozliczanie świadczonych usług; d) udostępnianie danych medycznych; e) archiwizacja danych; f) marketing oferowanych przez siebie usług; g) s
  5. Informacja o okresach przetwarzania danych osobowych Administrator będzie przechowywał dane osobowe Pacjenta: a) w związku z zawarciem umowy i w celu jej realizacji – przez okres obowiązywania umowy, a następnie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa, jak również przez okres niezbędny do ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami; b) w związku z realizacją obowiązku nałożonego przepisem prawa przez okres w nim określony – m.in. ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; c) w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora w trakcie trwania umowy – do momentu wniesienia przez Pacjenta sprzeciwu; d) w zakresie promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora po rozwiązaniu, wygaśnięciu lub odstąpieniu od umowy – do momentu wycofania przez Pacjenta zgody; e) w zakresie ustalenia i dochodzenia własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami – do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu;
  6. Dane są przeznaczone dla Administratora oraz mogą być przekazane następującym odbiorcom: a) podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom lub organom uprawnionym do otrzymania od Administratora danych osobowych lub podmiotom uprawnionym do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa; b) podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do świadczenia przez Administratora usług medycznych; c) podmiotom przetwarzającym dane osobowe osoby, której dane dotyczą w imieniu Administratora na podstawie zawartej z Ośrodkiem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
  7. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się. W zakresie prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz udzielonych przez Pacjenta zgód dane osobowe osoby, której dane dotyczą mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się wiązać ze zautomatyzowanym podjęciem decyzji, w tym profilowaniem. Tego rodzaju sytuacja występuje w momencie realizacji celu marketingowego i promocji działalności prowadzonej przez Administratora. Pani/Pana dane osobowe mogą być wówczas wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana spersonalizowanej oferty.
  8. Pacjentowi przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych w tym uzyskania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania na warunkach wynikających z Rozporządzenia, przenoszenia danych, zgłoszenia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych, prawo do niepodlegania w pełni zautomatyzowanym operacjom przetwarzania danych. Pacjentowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie Rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie danych osobowych Pacjenta narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
  9. Źródło pochodzenia danych Dane Pacjenta mogą pochodzić od mocodawcy (w przypadku udzielonego pełnomocnictwa), źródeł powszechnie dostępnych (np. baz i rejestrów: REGON, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowego Rejestru Sądowego) oraz od innego Administratora, który przekazał je Ośrodkowi zgodnie z prawem do przenoszenia danych. W pozostałych przypadkach dane są zbierane od osoby, której dane dotyczą.
  10. Podanie przez Pacjenta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem możliwości świadczenia usług oraz zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Administratora związanych z prowadzoną przez niego działalnością. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator zmuszony jest odmówić realizacji świadczenia usług medycznych oraz zawarcia umowy. W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie zgody Pacjenta, podanie danych osobowych jest dobrowolne.

 

§ 8. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
  2. Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem elektronicznym www.contact-katowice.pl, umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Pacjent.
  3. Ośrodek zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu polepszenia jakości świadczonych usług. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie Serwisu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie 7 dni od ich opublikowania w sposób opisany w zdaniu poprzednim.
  4. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego Regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.
  5. Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych usług medycznych Strony będą starały się w pierwszej kolejności rozstrzygać w drodze negocjacji, a w razie ich bezskuteczności spory podlegać będą rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
  6. Pacjent będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o polubowne rozwiązanie sporu przy udziale Rzecznika Praw Pacjenta (https://www.gov.pl/web/rpp/kontakt). Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  7. Pacjent będący Konsumentem może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR , dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=P